Własna firma. Jak się przygotować, aby z sukcesem wejść na rynek

Cel kursu

Celem kursu jest przygotowanie do świadomego, zaplanowanego i odpowiedzialnego rozpoczęcia własnej działalności.

Opis kursu

Własna firma to wspaniałe wyzwanie i wielka szansa, ale także codzienne obowiązki, odpowiedzialność za jej utrzymanie, za rozwój, za pracowników, bywa że także odpowiedzialność za utrzymanie rodziny. To spodziewane przychody, ale również realne koszty, które ponosimy jeszcze przed otwarciem firmy. To także comiesięczne zobowiązania  wobec Urzędu Skarbowego i ZUS. Dlatego też założenie własnej firmy powinno być decyzją przemyślaną.

Kurs dostarcza wiedzę sprzedażową i marketingową przygotowującą do świadomego i zaplanowanego otwarcia firmy.  Sprzedaż, marketing.

Kurs składa się z następujących bloków tematycznych:

  • Analiza przedmiotu  działalności.
  • Plan finansowy.
  • Analiza zasobów materialnych I niematerialnych.
  • Wyznaczanie celów biznesowych.
  • Badanie rynku.
  • Analiza konkurencji.
  • Analiza klientów.
  • Analiza pomysłu pod kątem potrzeb klientów.
  • Identyfikacja wizualna  firmy.
  • Pozycjonowanie firmy na rynku.
  • Budowanie komunikatu marketingowego.
  • Marketing mix.
  • Kanały i narzędzia komunikacji z klientami.
  • Budowanie marki.
  • Wycena usługi.
  • Obecność w Internecie.

Korzyści

Po ukończeniu kursu uczestnicy są przygotowani do uruchomienia własnej firmy.

  • Potrafią przewidywać wydatki oraz sporządzać  kalkulację kosztów  związanych z prowadzeniem własnej działalności, zwłaszcza w sytuacji, gdy planowana działalność ma być jedynym źródłem utrzymania.
  • Rozumieją mechanizmy sprzedażowe i marketingowe uwzględniające konieczność obecności we współczesnych mediach.
  • Znają zasady budowania marki, w tym marki osobistej.
  • Mają wiedzę dotyczącą identyfikacji wizualnej oraz bezpieczeństwa marki
  • Potrafią wycenić swoje usługi lub produkty  w zależności od pozycjonowania marki na rynku.
  • Potrafią wykorzystywać  kanały i narzędzia komunikacji z klientami.
  • Mają świadomość szans oraz zagrożeń rynkowych.

Terminy zajęć

26.01.2018 (piątek): 09:00-16:00
27.01.2018 (sobota): 09:00-16:00
28.01.2018 (niedziela): 09:00-16:00

Dokładna lokalizacja kursu będzie dostępna dla Słuchaczy, którzy opłacili kurs, po zalogowaniu się na swoje konto Słuchacza.

Dane kursu

  • 11E39
  • Edycja XI - jesień/zima 2017
  • 26.01.2018
  • Dorota Czołak
  • 24
  • 16
  • Ekonomia i społeczeństwo
  • 350 zł
  • 150 zł
  • Kampus SGGW Ursynów