Własna firma w 7 krokach

Cel kursu

Celem kursu jest przygotowanie do świadomego, zaplanowanego i odpowiedzialnego rozpoczęcia własnej działalności.

Opis kursu

Własna firma to wspaniałe wyzwanie i wielka szansa, ale także codzienne obowiązki, odpowiedzialność za jej rozwój, za pracowników, za utrzymanie rodziny. W sytuacji, gdy mamy do czynienia z bogactwem produktów i usług oraz ogromną konkurencją warto pamiętać, że cokolwiek oferujemy, to „samo się nie sprzeda”.

A zatem, zanim otworzysz firmę dobrze się przygotuj, aby zwiększyć swoją szansę na sukces. Przeanalizuj:

  • Jaki oferujesz produkt lub usługę?
  • Komu będziesz sprzedawać?
  • Gdzie znajdziesz klientów?
  • Jakie formy sprzedaży wybierzesz?
  • Jak zbudujesz własną markę?

Kurs dostarcza wiedzę sprzedażową i marketingową, przygotowującą do prowadzenia firmy.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

  • Dla wszystkich osób planujących uruchomienie własnej firmy.
  • Dla przedsiębiorców, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności z zakresu sprzedaży i marketingu.

Kurs składa się z następujących bloków tematycznych:

  1. Przedmiot działalności.
    • Twoja firma: biznes czy hobby?
    • Cel biznesowy.
    • Cel finansowy.
    • Forma prawna działalności.
    • Analiza produktu lub usługi.
  2. Analiza finansowa.
    • Koszty uruchomienia działalności.
    • Koszty stałe, cykliczne.
    • Koszty dodatkowe.
    • Kalkulacja kosztów i przychodów.
    • Rentowność firmy.
  3. Twoje kompetencje, czyli co da Ci przewagę na rynku?
    • Wiedza.
    • Umiejętności.
    • Doświadczenie.
    • Możliwości sprzedaży produktu lub usługi.
    • Czego nie masz, a co musisz uwzględnić?
  4. Klient – najważniejszy aspekt Twojej działalności.
    • Twój klient – kim jest i jaki jest?
    • Analiza produktu (usługi) pod kątem potrzeb klientów.
    • Badanie rynku i analiza konkurencji.
    • Gdzie i jak szukać klientów?
    • Typ obsługi klienta.
  5. Budowanie marki (w tym marki osobistej).
    • Identyfikacja wizualna marki (nazwa, logo, domena, strona internetowa, materiały promocyjne).
    • Bezpieczeństwo marki i ochrona własności intelektualnej.
    • Działania wspierające budowanie rozpoznawalnej marki.
    • Spójność wizerunku.
    • Budowanie wiarygodności w biznesie.
  6. Komunikat marketingowy.
    • Co oferujesz?
    • Komu?
    • Jakie to jest?
    • Czym się wyróżnia?
    • Spójność działań marketingowych.
  7. Sprzedaż.
    • Pozycjonowanie produktu.
    • Polityka cenowa.
    • Sposoby dotarcia do klienta.
    • Kanały i narzędzia komunikacji z klientem.
    • Nowoczesne kanały sprzedaży.

Korzyści

Po ukończeniu kursu uczestnicy mają podstawową wiedzę biznesową pozwalającą na podjęcie świadomej decyzji o uruchomieniu własnej firmy.

  • Potrafią sporządzić kalkulację kosztów związanych z prowadzeniem własnej firmy.
  • Rozumieją mechanizmy sprzedażowe i marketingowe.
  • Znają zasady budowania marki.
  • Mają wiedzę dotyczącą identyfikacji wizualnej oraz bezpieczeństwa marki.
  • Potrafią wycenić swoje usługi lub produkty w zależności od pozycjonowania marki na rynku.
  • Znają kanały i narzędzia komunikacji z klientami.
  • Mają świadomość szans oraz zagrożeń rynkowych.

Terminy zajęć

27.07.2019 (sobota): 10:00-16:00

Dokładna lokalizacja kursu będzie dostępna dla Słuchaczy, którzy opłacili kurs, po zalogowaniu się na swoje konto Słuchacza.

Dane kursu

  • 16E50
  • Edycja XVI - lato 2019
  • 27.07.2019
  • Dorota Czołak
  • 8
  • 12
  • Ekonomia i społeczeństwo
  • 200 zł
  • 150 zł
  • Kampus SGGW Ursynów